Way back in the Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Way back in the Outback! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Way back in the Outback!

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

26 Juli 2010 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,

We hebben weer een computer gevonden dus hierbij een nieuw berichtje van ons; ditmaal vanuit afgelegen Alice Springs.

Na de Great Ocean Road te hebben vervolgd en de resten van The Apostles, er zijn er volgens ons nog maar 7 van de 12 over,te hebben gezien, zijn we met het vliegtuig naar de Outback (Alice Springs) afgereisd.

Afgelopen dagen nieuwe ontberingen overleefd. We zijn gaan kamperen. Maar dan zonder een tent. Hier gebruiken ze een 'swag'. Dat is een slaapzak over je slaapzak en kan je vergelijken met een tent (maar dan een slaapzak, snappen jullie het nog?).

Anyway het is hier winter dus vroor het licht. We sliepen in een swag onder de sterren. Enorm koud, maar het waren wel onze eerste overnachtingen in een duizend-sterrenhotel!

Veel gehiked en veel rotsen gezien (Kings Canyon, The Olga's en Uluru, je weet wel die grote steen.....)Echt een fantastische trip.

Inmiddels hebben we weer een autootje gehuurd en we reizen morgen af via Tennant Creek en Katherine naar Darwin. Ca 1500km voor de boeg.

No Worries & G'day

Jeroen & Lein

• 26 Juli 2010 - 11:28

Cees & Frances:

wat een lef om in een swag buiten te liggen in de winter; maar goed dan heb je ook iets. Prachtige foto's veel succes met de tocht naar Darwin en .... links blijven rijden

xxx

• 26 Juli 2010 - 18:42

Richard En Marijke:

Fijn om weer een berichtje te ontvangen. We herinnerenen ons het "winterverhaal"van Manon vorig jaar. Wat benoemen jullie dat mooi; duizend-sterrenhotel!Indrukwekkend(e) verhaal en beelden.Xxx uit Oostende

• 26 Juli 2010 - 18:43

DJ & Sigrid:

Adembenemende foto's, met name die van Uluru, inderdaad zeer bekend. Dapper zo overnachten in de buitenlucht, maar wel onvergetelijk natuurlijk. Nu een lange rit voor de boeg. Geniet van de trip naar Darwin, onderweg in de auto kijk je ook vast jullie ogen uit! Safe trip! Xx

• 28 Juli 2010 - 04:59

Manon:

Prachtig die zonsondergang met die wolken. Wat voelt zo'n beest raar, he Jeroen. Hebben jullie op de kameel gezeten of voelden jullie je daar ook te Nederlands voor
    ;-)

• 28 Juli 2010 - 11:05

Lesly Fellinga:

Joo Lein & Joen,

Ziet er weer goed uit die foto's en verhalen. Wat maken jullie weer wat mee zover!!! Pa en ma komen morgen weer terug vanuit Belgie. Wel jammer hehehe. Heb ik het rijk niet meer alleen lol.

Al veel Nederlanders of bekenden toevallig gezien? Skippy gezien? Of Steve Irwin in het water? Oh nee die is er niet meer sorry...Hehe. Maar los van het feit geniet ervan ik ik blijf jullie volgen!!!

En als jullie terugkomen kan je mij verwachten in Leeuwarden met mijn motor Victoria. Want ik ben vandaag in de ochtend geslaagd!!!! Dus eerst nu ervaring opdoen en dan zien jullie mij snel!!!!

Have fun...

Xxx

Lesly

• 28 Juli 2010 - 18:58

Ramiro:

Eyyyyy mates,

That overnight in the cold under the stars, that is just way DAG. Als je wilt weten wat DAG is, vraag het maar (voorzichtig) aan een willekeurige Australiër. Mooie foto's zeker, sunset, gorgeous! Enne.... Joen, je moet je alweer scheren :P I'm worse anyway.

Lesly, gefeliciteerd!

Jongens, nog effe een paar weken heel veel plezier daar, genieten!

R

• 30 Juli 2010 - 19:56

Maf En Jut:

Wat een mooie foto's! Volgen er vast nog veel meer.
    1000sterren hotel he? en jullie noemen ons al decadent met een 5sterren all inclusive!!. pff sommige moeten het altijd beter en mooier hebben, hahaha!
    Kunnen jullie alle indrukken nog wel geestelijk en visueel verwerken, of moet er al selectieve perceptie toegepast worden??

• 31 Juli 2010 - 12:51

Sig & DJ:

Hi Jeroen en Lein!!

Prachtige foto's en verhalen weer! We blijven jullie volgen..
    Heel veel plezier en take care!

Liefs Sig en DJ