Crocs rock! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Crocs rock! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Crocs rock!

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

02 Augustus 2010 | Australië, Darwin

Hallo allemaal,

Een paar dagen geleden 1500 kilometer gereden naar Darwin. Ook dit was een avontuur. Gelukkig zijn we veilig aangekomen. De auto is helaas niet ongeschonden uit de strijd gekomen. Stenen en vogels komen hard aan, twee sterren in de voorruit. En ergens in de woestijn ligt nu een wieldop. Thank God for maximum cover insurance. Anyway, met een kleine Toyota Yaris zgn. roadtrains inhalen is ook erg spannend. Een roadtrain is een vrachtwagen van minimaal 50 meter lang! En dit alles op een tweebaansweg..
We hebben wel genoten van de uitgestrektheid van de Outback. Je kan regelmatig stoppen om te tanken en de benen te strekken. Dit doe je dan bij zogenaamde roadhouses; pomp, bar, camping, winkel en wc in 1. Sommige hebben een thema, zoals UFO's of verzamelen gewoon allerlei rommel van reizigers.
Ook nog wat mooie dingen gezien. Vooral de Devils Marbles waren erg indrukwekkend. Dit zijn enorme ronde, op elkaar gestapelde stenen. In de plaatsen Tennant Creek en Katherine overnacht. Onderweg hier en daar gezwommen bij hotsprings.

Ons hostel in Darwin is een drama. De Gecko Lodge staat in de Lonely Planet als een goed hostel en was ons aangeraden door Manon (bedankt daarvoor LOL), maar daar aangekomen was de receptie dicht en sliepen we in een ranzige dorm. Er was de hele nacht muziek en de 'gasten' hangen alleen maar rond en drinken bier. Laten we het over de keuken maar helemaal niet hebben. Leve de instant noodles!

Onze trip naar Kakadu en Litchfield was gelukkig wel een succes. We kampeerden deze keer in vaste tenten met bedden. Veel moois gezien; watervallen, dingo's, emoes, kangoeroes, wallabies, krokodillen (zoet- en zoutwater; zoet is lief en klein, zout is groot en bijt!) en prachtige vogels.
We hebben zelfs gezwommen in krokodillengebied! Verder dingen geleerd over didgeridoos en het leven in de bush.

Inmiddels na drie dagen weer terug in Darwin. Weer even wennen aan de drukte. Morgen vliegen we naar Cairns (we vertrekken om 02:40 uur uit het hostel).

De plannen zijn iets gewijzigd, vanaf overmorgen zitten we 3 dagen op zee om het Outer Reef (mooiste deel van het Great Barrier Reef) te ontdekken. We gaan 10 duiken maken en dus 2 nachten op de boot slapen. Waarschijnlijk ook een nachtduik doen, dat lijkt ons wel heel spannend. En vast ook haaien zien!

Jullie horen snel van ons hoe het afloopt!

Veel liefs,
Jeroen en Marjolein

• 02 Augustus 2010 - 06:59

Cees & Frances:

Hoi Kids dat is weer een mooi reisverslag. Het is en blijft wel een zeer avontuurlijke reis. Geniet ervan en heb een paar mooie duiken.

xxx

• 02 Augustus 2010 - 08:28

Richard En Marijke:

Poeh, wat een spannende dingen allemaal. Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen. Inmiddels alweer op weg naar een nieuwe spannende onderneming.
    By the way, gestapelde stenen hebben wij hier ook hoor!!
    Heb het goed!
    XX

• 02 Augustus 2010 - 08:43

Linda:

wat gaaf weer om jullie avonturen te lezen. Doe voorzichtig met al die haaien tijdens het duiken en geniet van deze geweldige ervaring.

groetjes.

• 03 Augustus 2010 - 06:37

DJ & Sigrid:

Mooie verhalen weer zo vanaf de andere kant van de wereld zeg..super om te horen dat jullie zo genieten allemaal..je weet inderdaad nooit wat je kan tegenkomen allemaal..altijd weer een verrassing!En één van de hoogtepunten moet nog komen..The Great Barrier Reef..wat gaaf...10 duiken kan je aweer afvinken in jullie PADI logboek. Nachtduiken zijn inderdaad heel bijzonder om mee te maken, zelf niet gedaan, maar wel de verhalen gehoord. Geniet ervan en we kijken uit naar een nieuwe lading pics!Liefs ons x

• 03 Augustus 2010 - 07:46

De Werkplek:

Jeroen ik ben blij dat je je telefoon hebt uitgeschakeld want het is hier een gekkenhuis op de bank... NOT.
    Geen kip hier, ik heb zelf een hangmat opgehangen tussen onze bureaus en heb de deur vanbinnen op slot gedaan. Volgende week komen de eerste collegae weer terug, en jij over 4 weken ofzo...pfff
    Geniet er van, denk aan je meissie en haast je niet terug want hier is alles onder controle :-)

Greetz
    Rob
    Kamer 4.0.06 FB

• 03 Augustus 2010 - 11:02

Ries, Loes En Luca:

He hallo daar!

hahaha, ik moest even lachen om jullie verhaal over het hostel! Volgende keer beter! Is de douche wel warm, grote smurf?

Jullie verhaal klinkt goed hoor tot nu toe! Mooie foto's ook! Ben benieuwd hoe de duiken zijn. Lijkt me ook wel erg spannend om 's nachts te duiken.
    Nou ik neem binnenkort weer een kijkje op jullie blog en ik heb helemaal zin om jullie verhalen 'in het echt' te horen!

Wij zijn trouwens ook nog even een klein roadtripje gaan maken, hahaha, weekendje Engeland. Was erg leuk!

See you soon!

x

Marloes

• 09 Augustus 2010 - 21:07

Ramiro:

Hmmmm, lijkt erop dat ik deze gemist heb?! Anyway, goed verslag, leuk om te lezen. De outback, hehehe, way waaaay out. Die keukens, ik kan me een voorstelling maken. 4 uur cup a soup/momentje heb je dan.
    Vee plezier nog.