Do You Speak Whale? - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Do You Speak Whale? - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 Augustus 2010 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Hier weer een verslagje, ditmaal vanuit Hervey Bay. Eerst een huishoudelijke mededeling. Ik heb weer een geschoren 'blotenkontenkop' (zo dat is het einde van die discussie..)

Afgelopen maandag hebben wij een zeil- en duiktoer gedaan naar de Whitsunday Islands. Met een superleuke zeilcatamaran weer drie dagen de zee op. Weer gedoken uiteraard en ook nog een beetje gesnorkeld. Wat hebben we gezien? Barracuda's, stingrays en (sorry Jutta) weer schildpadden. Op de laatste dag van de tour ook nog een Reefshark. Hier nog twee duiken gemaakt. Voor het eerst ook een swimthrough gedaan (soort caves, spannend!).

Met de kleine tenderboat naar Whitehaven Beach gegaan. Wat een plaatje. Het zand is zo zacht (net als bloem). Het schijnt dat de Hubbletelescoop van dit spul is gemaakt. En pasant 's avonds ook nog nieuwe kaartspelletjes geleerd. Inmiddels hebben we dus aardige zeebenen ontwikkeld.

Volgende stop is Hervey Bay, de uitvalsbasis voor Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld (ca 120km lang en 25 km breed). Op dit eiland groeien complete kleine regenwouden. Wij hebben een 'tag on-4-wheeldrive- tour' gedaan. Wat betekent dat? We rijden achter een gids aan in een vette 8 persoons-Landcruiser. Iedereen die zich heeft opgegegven kan en mag rijden. Lein en ik ook natuurlijk. Echt super om met 80km per uur door het zand te crossen en dat 3 dagen lang! Geen vissen ed gezien. Wel dingo's (wilde honden, woef...) op de camping. Vanaf het uitkijkpunt Indian Head nog wel mantarays, haaien en walvissen gezien!

Vanmorgen weer vroeg uit de veren. We zijn gaan whalewatchen! Geweldig was dat. Nog nooit zoveel bultrugwalvissen zo dichtbij gezien (soms wel minder dan 5 meter afstand van de boot). Erg indrukwekkend, beestjes van meer dan 15 meter lang. Die beesten spelen de hele ochtend met elkaar en met onze boot. Mooie sprongen uit het water (moeilijk vast te leggen op camera's).

Tot later en liefs,

Jeroen & Marjolein

• 15 Augustus 2010 - 09:42

Jacqueline:

Ziet er allemaal goed uit. Ben benieuwd naar de verhalen. Ik heb nog een weekje en dan is het mijn beurt. Zie je weer op werk na mijn vakantie. Groetjes

• 15 Augustus 2010 - 12:19

Richard En Marijke:

Hoi kids,
    Wat weer prachtig allemaal. jullie zien er zo happy uit, zeker geen zin om terug te gaan!!!!
    Dat wordt straks veel foto's kijken en uitvoerige verhalen. Geniet van deze laatste week. Manon zit nu 36 uur in de trein naar Xian. Voor haar ook nog 1 week vakantie en dan heb ik de kuikens gelukkig weer thuis.
    xxxx

• 15 Augustus 2010 - 19:46

Edwin, Linda En Kids:

heeee, dacht dat jullie al terug waren, maar jullie zijn nog volop aan het genieten zien en lezen we wel.

We hebben alle verhalen gelezen en foto's gezien en het is daar echt zo fantastisch mooi. Echt om jaloers op te worden.

Blijf genieten, doe voorzichtig en tot gauw!

Groetjes Edwin, Linda en kids

• 21 Augustus 2010 - 10:42

Jojanneke:

Klinkt weer geweldig al jullie verhalen, kan niet wachten tot we foto's kunnen uitwisselen en lekker bijkletsen! Nog heel veel plezier maar dat lukt wel zo te lezen.
    veel liefs van de mannen en mij