Do You Speak Whale? - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Do You Speak Whale? - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 Augustus 2010 | Australië, Hervey Bay

Hallo allemaal,

Hier weer een verslagje, ditmaal vanuit Hervey Bay. Eerst een huishoudelijke mededeling. Ik heb weer een geschoren 'blotenkontenkop' (zo dat is het einde van die discussie..)

Afgelopen maandag hebben wij een zeil- en duiktoer gedaan naar de Whitsunday Islands. Met een superleuke zeilcatamaran weer drie dagen de zee op. Weer gedoken uiteraard en ook nog een beetje gesnorkeld. Wat hebben we gezien? Barracuda's, stingrays en (sorry Jutta) weer schildpadden. Op de laatste dag van de tour ook nog een Reefshark. Hier nog twee duiken gemaakt. Voor het eerst ook een swimthrough gedaan (soort caves, spannend!).

Met de kleine tenderboat naar Whitehaven Beach gegaan. Wat een plaatje. Het zand is zo zacht (net als bloem). Het schijnt dat de Hubbletelescoop van dit spul is gemaakt. En pasant 's avonds ook nog nieuwe kaartspelletjes geleerd. Inmiddels hebben we dus aardige zeebenen ontwikkeld.

Volgende stop is Hervey Bay, de uitvalsbasis voor Fraser Island. Dit is het grootste zandeiland ter wereld (ca 120km lang en 25 km breed). Op dit eiland groeien complete kleine regenwouden. Wij hebben een 'tag on-4-wheeldrive- tour' gedaan. Wat betekent dat? We rijden achter een gids aan in een vette 8 persoons-Landcruiser. Iedereen die zich heeft opgegegven kan en mag rijden. Lein en ik ook natuurlijk. Echt super om met 80km per uur door het zand te crossen en dat 3 dagen lang! Geen vissen ed gezien. Wel dingo's (wilde honden, woef...) op de camping. Vanaf het uitkijkpunt Indian Head nog wel mantarays, haaien en walvissen gezien!

Vanmorgen weer vroeg uit de veren. We zijn gaan whalewatchen! Geweldig was dat. Nog nooit zoveel bultrugwalvissen zo dichtbij gezien (soms wel minder dan 5 meter afstand van de boot). Erg indrukwekkend, beestjes van meer dan 15 meter lang. Die beesten spelen de hele ochtend met elkaar en met onze boot. Mooie sprongen uit het water (moeilijk vast te leggen op camera's).

Tot later en liefs,

Jeroen & Marjolein

• 15 Augustus 2010 - 10:02

Cees&frances:

weer een mooi verslag! Wij zijn ook erg benieuwd hoe de film is geworden. Nu nog een week dik genieten en dan richting huis! Maar zo ver is het nog niet dus veel plezier en geniet! dikke kus pap en mam.

• 16 Augustus 2010 - 10:02

Anne:

Tsja... dan zit je maandagochtend op het gemeentehuis te werken en dan lees je dit (tijdens de pauze :p). Ik neem subiet ontslag, we verkopen het huis en reizen jullie achterna!

Wat een super reisverslag deze keer. Geniet nog even van de resterende dagen, lekker van het weer genieten ook want het is hier al weer nat. Tot gauw!

• 16 Augustus 2010 - 11:17

Jeroen:

Heu! Verslag is 2x geplaatst. Eerste verslag is met foto's...

• 17 Augustus 2010 - 00:12

Ramiro:

LOL wa Anne zegt!!!
    Alleen staat mijn huis al te koop en ik zal dus eerder zijn :P

Zonder gekheid lui! Wat een klasse reis tot nog toe zeg! En die walvissen...... dat is dus een van de weinige dingen die ik nog mis aan het "aquatische plaatje", jaloersssssss.

Geniet er nog maar even van nu het nog kan en nu je er nog bent.

Greetz.....

• 17 Augustus 2010 - 19:28

DJ & Sigrid:

Lieve Jeroen en Lein, uiteraard hebben wij ook weer geen woorden voor jullie mooie avonturen. En die walvissen...wow..just a one's in a life time experience.Goeie timing ook met die foto.Geniet van de laatste dagen in Sydney en we kijken uit naar jullie foto's en verhalen! Liefs DJ & Sigrid

• 18 Augustus 2010 - 19:36

Maf En Jut:

hey people, begin nu echt te twijfelen aan de echtheid van al die foto's hoor! Heb je ze niet van national geographic afgeplukt en in jullie fotoboek gepropt?
    Dat kan toch nie man!!
    Maar, i do speak whale!! Van Enigma geleerd! van een cd-tje.
    En ik neem aan dat jullie een potje van dat bloemzand meegesmokkeld hebben, toch??
    of heeft jeroen zijn baardhaar erin gedaan om te laten zien hoeveel hij em kan laten groeien?? {}{}{}{}
    Anyway, voel je trouwens niet schuldig dat sommige mensen hun huis te koop zetten om ook zo'n reis te kunnen maken! nergens voor nodig! Dat zijn keuzes, hun keuze wel te verstaan............
    Ik verkoop gewoon de bakkerij!
    Wens jullie nog enorme leuke laatste dagen en een veilige terugreis!
    groetjes maf en jut!

• 18 Augustus 2010 - 22:29

Ramiro:

LOL @ Mike, dwaas!

Anyway Joen, Lein,
    als jullie terug zijn van vakantie ben ik drie weken op vakantie. Zal dus nog even wat langer duren dan gedacht :P

• 26 Augustus 2010 - 14:03

Sjoerd:

Leuke beestjes man die Dingo's. Eentje daarvan jatte zo de slaapzak mijn mijn tentgenoot toen ik daar was.
    Trouwens, Indian Head is echt fokking mooi. Ik neem aan dat jullie ook gezwommen hebben in Lake McKenzie?

Groeten,
    Sjoerd