Eerste indrukken en ondersteboven! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Eerste indrukken en ondersteboven! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken en ondersteboven!

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

17 Juli 2010 | Australië, Sydney

Hallo allemaal.
We zijn na een enorme lange reis via Dubai endelijk aangekomen in Sydney. We hebben gelukkig geen jetlag o.i.d.
We zijn hier nu inmiddels alweer 2 dagen en het is een fantastische stad.

Ons hostel is prima. Eigen kamer enzo. E.e.a. ligt vlakbij Kings Cross en de uitgaanswijk van Sydney (en de rosse buurt...).

De eerste dag hebben wij allerlei zaken geregeld. Lein heeft een australisch telefoonnummer en is dus niet op haar nederlandse nummer bereikbaar.Indien nodig kan je dus Jeroen bellen of SMS-en of Lein op nummer: landcode van australie + 4 39639322. Je kan ook bellen via ' hallo buitenland' P.s. hier is het wel 8 uur later op de dag.

Daarna te voet de stad verkend. Met de ferry naar Manly geweest; langs The Opera House en de Harbour Brigde gevaren. De hele stad is prachtig. Alles aan het water en ook prachtig groen. 's Avonds is de stad mogelijk nog mooier (het is hier al om 18:00 donker).Gelukkig komen we einde van de reis hier weer terug, want we hebben nog lang niet alles gezien hier!

Vandaag (zaterdag) een tour gedaan naar de Blue Moutains. Een ritje van ca 80km vanuit Sydney. Het zijn grote zandrotsen met Eucalyptusbossen. Deze geven de ' blauwe gloed' over de heuvels. Kabelbaantje, railwaytreintje (300m loodrecht naar beneden)en mooie hikes gemaakt. Mooie watervallen gezien, The Three Sisters (heilige aborigional rotsformaties). Helaas nog geen kangeroes ontmoet, wel luidruchtige papagaaien, kakatu's en kookabura's.

Tot nu toe is alles fijn. Morgenavond met de nachtbus naar Melbourne op zoek naar nieuwe avonturen.

Liefs Jeroen & Lein

• 17 Juli 2010 - 11:40

Eric En Jeannet:

Grappig dat jullie zaterdag er alweer op zit, wij zijn halverwege de dag.
    Veel plezier en mooie foto's maken he!
    Lfs Eric en Jeannet

• 17 Juli 2010 - 18:32

Richard En Marijke:

Lieverds, Op naar het volgende avontuur dus. Spannend! Wij blijven op afstand volgen en reizen zo lekker (goedkoop) met jullie mee!!!

• 17 Juli 2010 - 18:43

Anne & Linda:

We reizen mee in de backpack! Nu al super goed nieuws over mooie trips. Veel plezier en slaapse in die bus :)

A&L

• 17 Juli 2010 - 20:16

Cees & Frances:

de kop is er af en de verhalen zijn al zeer enthousiast; wij kijken uit naar het volgende verslag.

liefs

• 18 Juli 2010 - 06:46

Ries, Loes En Luca:

Heey daar (aan de onderkant!)

Klinkt goed! Geniet lekker verder daar!

Groetjes

• 18 Juli 2010 - 18:29

Ramiro:

Blimey!

Klinkt natuurlijk erg goed, wil bijna zeggen: Mate, hoe liekt 'ut?

Geen jetlag, wat een geluk. Maak er maar weer wat moois van. Tot de volgende.

• 18 Juli 2010 - 19:09

Maf En Jut:

nu zondagavond negen uur. derde bbqzondag achter de rug. morgen wordt het hier 2x zo warm als bij jullie, maar toch had ik wel willen ruilen!!
    wel spannend die rosse buurt en die kookabura's wat dat ook maar zijn...!
    have fun in Melbourne, the city of sons and daughters toch?? long time ago........

• 19 Juli 2010 - 12:56

PGF:

Hé Oen en Lein,

Wij zitten nu aan de zoveelste tompoes omdat we allemaal het examen hebben gehaald. Wij kijken jaloers naar je verslag maar vragen ons af waarom je niets over de A380 schrijft? Kon je toch niet in de jacussi aan de bar liggen?

Groeten,
    Dennis, Esther, Kees

• 20 Juli 2010 - 07:41

Hans Brugt Rob:

Goed nieuws! Hans mag ook tompoucen uitdelen.
    Wij dachten dat je uitgerust terug zou komen, maar in dit tempo hebben jullie 5 activiteiten per dag. Moeimakend.

De grote uittocht is hier ook begonnen, dus haast je niet terug en we lezen de avontuurtjes (in de rosse buurt?) wel weer.

Oan't sjen!