Land no. 4 alweer.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Land no. 4 alweer.... - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Land no. 4 alweer....

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

03 Augustus 2008 | Nicaragua, Granada

Lieven mensen,

Alweer een nieuw berichtje vanuit een ander land. Bij de grens met Honduras merk je dat de noordelijke streek van Nicaragua echt heel arm is. Hoe zuidelijker we zullen gaan, hoe rijker het land zal worden zowel in geld als in landschap. De eerste plaats die we aandeden was Leon (de oude hoofdstad). De oude revoluties zijn hier nog duidelijk merkbaar. Overal muurschilderingen van de revoluties van 1959 en 1979. Vooral in de universiteitswijk. Hier kan je nog wel merken dat er flink stijd is geleverd tussen de Sandinisten en de Zapatista´s en de regering(en). Overigens merk je nu niets meer van al die oude spanningen.We hebben nog wel een museum bezocht met foto's van de slachtoffers van het regime van Samosa (1979).
Mensen komen hier ook echt supervriendelijk over. In deze streek vind je echter nauwelijks tot geen Maya-erfenissen meer.Omdat de stad op zeeniveau ligt is het hier ook behoorlijk warm (zeker ver boven de 30c). Momenteel zitten we in Granada, een erg leuke stad aan het meer van Nicaragua. Inmiddels hebben we twee vulkanen beklommen, een jungletochtje gemaakt en gevaren tussen de mangrovenbossen. Zojuist teruggekeerd van een mooie boottocht tussen de honderden (prive) eilandjes die in het meer liggen. Deze zijn ontstaan door een grote uitbarsting van de vulkaan. De brokstukken vormen nu de eilendengroep. Voor de liefhebber....er zijn er nog enkelen te koop voor ca USD 100.000,=.
Wij hopen dat bij jullie daar alles goed gaat en zien jullie over een paar weekjes wel weer.

Liefs Jeroen & Marjolein

P.S. er zijn weer nieuwe foto´s!!!
P.P.S. beschouw ze maar als een kaartje....deze kunnen we niet sturen, want we zijn alle adressen vergeten.

• 04 Augustus 2008 - 08:26

Gaaf!:

Doe ons maar zo'n eilandje! Misschien samen met jullie en de Meppelse kliek? :D Beats Ameland anytime :p

De uitzichten op de foto's zijn erg mooi, vooral die van het meer en de steile wanden. Veel plezier nog de resterende dagen (nog anderhalve week?).

Anne en Linda

• 04 Augustus 2008 - 10:45

Cees En Frances:

kids ziet er allemaal prachtig uit.Kunnen ons voorstellen dat jullie genieten en de ogen uitkijken.Nog veel plezier en veel moois

xx pap en mam

• 04 Augustus 2008 - 14:21

Liesje:

Ja hallo.... ik wil gewoon een kaartje!!! hihi
    Wauw wat gave foto's weer. Dat doorkijkje met die bergen, echt adembenemend.
    We want more!!!

Geniet nog maar lekker van al het moois.
    Dikke kus Lies

• 05 Augustus 2008 - 06:50

DJ En Sigrid:

He luitjes, wat een mooie verhalen weer zeg, mooie foto's ook. Dat geeft ook een zeer goede indruk van alles. Sig en ik hebben gisteren eindelijk ook een vakantie geboekt. Eind augustsus gaan we lekker 8 dagen naar Corfu (Grieks eiland) Schijnt een van de mooiste eilanden te zijn. Met een huurauto erbij gaan we ook lekker het eiland rond, dus we hebben eindelijk iets om naar uit te kijken. Geniet nog van al dat moois en zien elkaar snel weer. liefs Sigrid & DJ

• 05 Augustus 2008 - 07:45

Richard En Marijke:

Wat een prachtige foto's! Lein wat heb je daar toch een goed oog voor!Je wordt er gewoon in getrokken! Prachtig.
    Mooi om iets over de geschiedenis te lezen,
    xxxx

• 06 Augustus 2008 - 15:30

Manon:

Haaaaaaai,

Voor mij zit het er al weer op. Gelukkig kan ik wat makkelijker jullie site bekijken nu. Supermooie foto's weer.
    Mijn postcode is 9721 SK ik neem aan dat jullie de straatnaam en het huisnummer nog wel weten voor het kaartje ;-)

Manon

PS Pa en ma, misschien heeft Jeroen de foto's wel gemaakt... kan ook hoor.

• 07 Augustus 2008 - 09:14

Ramlin:

Wooot, gaaf man.
    Riviertje in de bergen :)
    Mooie foto's ook, en bedankt dan maar voor de "kaart".
    Trouwens: de Deventer boekenmarkt was ook weer leuk :P
    Veel plezier nog en tot 1 september, dan zijn wij ook weer terug. We gaan nu zaterdag, de 9e, rijden.

Groet,
    Ramiro