On The Rocks! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu On The Rocks! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

On The Rocks!

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo allemaal!
Hier alweer een tweede verslagje vanuit Page, Arizona. Helaas lukt het nu even niet om foto's te plaatsen omdat ze meer dan 2 mb per stuk zijn. Ik kan max 2 mb per foto uploaden. Jullie houden dus e.e.a. tegoed. We zijn ook alle adressen vergeten (dom dom dom...). Dus verwacht niet allemaal kaartjes :-
Gelukkig zijn wij wel weer mobiel bereikbaar
Woensdag zijn wij vanuit een superheet Palm Springs vertrokken en hebben voor $ 80,- een nationale parkpass gekocht. Kunnen we alle nationale parken bezoeken. Eerste stop: Joshua Tree National Park. Lein heeft voor het eerst gereden in de Dodge. Stoer! Wat een enorm park is dit zeg! En dit is nog maar een kleintje...We krijgen nu echt het ' roadtrip' -gevoel. Bijna geen verkeer in het park etc etc. Woensdag 500km afgelegd. Aangekomen in Scottsdale/ Phoenix. Een verkoelende duik genomen (not... ook hier superwarm).
Donderdag vroeg vertokken naar Montezuma's Castle (dorpje uitgehakt in rotsen). Erg mooi. Daarna doorgereden naar Red Rock. Echt heel mooi. Groene bomen en knalrode rotsformaties. Einde van de dag aangekomen bij GC (Grand Canyon). Niet normaal hoe groot en indrukwekkend! 446 km lang, 16 km breed en gemiddeld 1500 m diep. Direct na inchecken de zon zien ondergaan (hoewel iets bewolk, maar dat mocht de pret niet drukken). Nog langs de rand van de Canyon gelopen tot donker (en bijna de shuttlebus terug gemist!)
Vrijdagmorgen (24 juli) om 4:30uur opgestaan om ook de zonsopgang te zien. Bijna religieuze ervaring hoor!Terug bij het hotel hebben we even ontbeten en een rondvlucht per helicopter geboekt.(hoe gaaf is dat dan!!!). Lein en ik zaten naast de piloot en konden alles supergoed zien. Vanuit de lucht boven de CG kan je pas echt zien hoe groot dat is. Echt top en voor wie ooit die kant op gaat : een echte aanrader.
vrjdag doorgereden naar Page aan Lake Powell. Dit is een kunstmatig meer (volgelopen Canyon). Langs Glen Dam geweest (net zo groot als Hoover Dam). Een indrukkwekkend bouwseltje dus.
Vandaag (zaterdag) tweede dag in Page. Vanmorgen naar Antilope Canyon geweest. Echt heel bijzonder. We zijn afgedaald naar beneden. De boel is door erosie uitgesleten in kleuren roze, terracotta en rood. Vanmiddag naar Monument Valley gereden (225 km heen en 225 km terug!). Net als alle cowboyfilms met John Wayne...te gek ook net een decor zeg.
Voor even genoeg indrukken. Gaan voor pampus in het hotel. Morgen weer een lange dag naar alweer nieuwe avonturen.
Veel liefs,
Jeroen & Marjolein

• 26 Juli 2009 - 06:36

Richard En Marloes:

He hallo!

Heb even jullie verhalen gelezen, klinkt goed zeg! Heel herkenbaar ook allemaal.
    Gaaf dat jullie die helicoptervlucht gedaan hebben!

Heel veel plezier nog enne wij zijn benieuwd naar de foto's!

Groetjes, Richard en Marloes

• 26 Juli 2009 - 09:49

Richard En Marijke:

Klinkt allemaal fantastisch! We kunnen ons voorstellen dat jullie na alle reizen en indrukken in jullie bed ploffen. Vermoeiend allemaal maar ja, je moet wel zo veel mogelijk zien en meemaken!
    Geniet maar fijn.
    xx pa en ma

• 26 Juli 2009 - 20:27

Linda & Anne:

Waren we na het eerste bericht al jaloers...

Jullie verslag doet ons uitkijken naar de foto's en de film. Veel plezier nog de komende dagen!

L&A

• 27 Juli 2009 - 09:54

Ramiro:

Man! Wat een beschrijving, wil je niet voor Nat Geo Channel gaan werken? :P
    Klinkt zeer goed zeg, ben jaloers......

Veel plezier nog daar.

• 27 Juli 2009 - 14:22

Cees & Frances:

wat een mooi avontuur; je zal vele indrukken opdoen.Ja de afstanden zijn niet de nederlandse.

geniet maar van alles

xx pap en mam

• 28 Juli 2009 - 06:26

Jacqueline V:

Leuk hoor om je verhalen te lezen. Zie je weer over een tijdje op het werk!!!

• 28 Juli 2009 - 11:25

Ronald En Dennis:

Klinkt fantastisch allemaal. Nog veel plezier verder en denk niet te veel aan de produktgroep

• 29 Juli 2009 - 10:40

Manon:

Mmmm, ik herinner mij het adressenexcuus van vorig jaar.... Ik was de adressen ook vergeten, maar de telefoongids is ook in Amerika gewoon online op te vragen. Geen excuses dus, gewoon een kaartje sturen ;-)
    Klinkt allemaal echt super. Ben heel benieuwd naar al jullie foto's! Gaat de tijd bij jullie ook zo snel? X

• 30 Juli 2009 - 17:53

Edwin En Linda:

OM jullie even op de hoogte te houden van hier......regen regen en nog meer regen!!! Koud en kil....dus stikjaloers.

geniet er dus maar extra van

groetjes edwin, Linda, Naomi en Jordi