Bay area - Reisverslag uit Los Altos Hills, Verenigde Staten van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Bay area - Reisverslag uit Los Altos Hills, Verenigde Staten van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Bay area

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Los Altos Hills

We zijn gisteren aangekomen in The Westra Residence in Los Altos Hills, bij tante Gitta. Helaas moest Sicco werken in Duitsland, dus die is er niet.

Even weer terug aansluiten, bij het vorige bericht. Na 2 dagen Yosemite weer veel indrukken opgedaan: de giant sequoia trees gezien, de enorme rotsformaties bij Glacier Point van Half Dome en de mooie watervallen van Nevada Falls en Bridalveil Falls.
Dit park is wel drukker dan de vorige parken, maar dat mocht pret niet drukken.

Vanuit Yosemite zijn wij naar Lake Tahoe doorgereden. We kwamen aan in een ' mini-Las Vegas' en zaten in Horizon Casino resort. Vandaag de eerste middag met regen (oh zo zag dat er uit...). Gelukkig klaarde het op en zijn wij einde van de middag naar Emerald Bay gereden. Wederom een prachtige stop. En zojuist van Gitta begrepen, dat dat de plek was waar neef Jurjen en zijn vrouw Christina zijn getrouwd.

We hebben er inmiddels alweer een dikke 3000 miles op zitten ( ca 5000 km) als we doorrijden via Sacramento (hoofdstad van California en zetel van gouveneur Arnie Schwarzenegger). Even een stop bij Capitol gemaakt, Arnie was niet thuis en vlot door naar San Francisco.

Over de lange SF Bay Bridge (die andere brug dus) aangekomen in downtown SF. Wat een verkeerschaos. Alles is eenrichtingsverkeer, er zijn trams, trolleys en heel veel steile heuvels. Na veel wrong turns etc uiteindelijk aangekomen bij ons hotel in downtown SF. Parkeren kost 66 dollar voor twee dagen...hmmm

SF is echt een superstad. Het is aangenaam vertoeven met ca 20 a 22c. 's morgens kan het mistig zijn, maar 's middags trok het altijd wel open.
Eerste avond zijn wij naar bekende China Town geweest. Even lekker een chineesje gehaald. Erg leuke buurt.

De volgende ochtend vroeg naar Alcatraz vertrokken. Op slechts 15 minuten varen kom je op het eilandje aan. Dat moet een vrij heftige gevangenis zijn geweest. Lekker een audiotour gedaan door het complex en we waren meteen op de hoogte van alle ins- en outs van Alactraz Island. Echt wel een aanrader voor in SF. Je moet alleen wel van te voren reserveren (gelukkig hadden wij dat gedaan).

Nog een aanrader: fietsen huren! Wij zijn met de mountainbike de beroemde Golden Gate Bridge over gefietst. Wat een ervaring zeg. Je mag gelukkig zelf bepalen of je zo'n raar helmpje mag dragen (' wilt u wel even tekenen, dat wij als fietsverhuurder niet verantwoordelijk zijn blablabla...')

Einde van de middag een brakedanceshowtje op straat gezien bij Fisherman's Wharf en ook nog de zeeleeuwen in de haven gezien.
S' avonds nog even naar Lombard Street geweest (meest steile weg van heel SF, welke zigzagt naar beneden).

Gisteren nog het Golden Gate Park bezocht en langs het Civic Center geweest bij City Hall en The Museum of Modern Art aangedaan.Drukke ochtend dus. Einde van de middag op familiebezoek! Een korte rit naar Los Altos Hills gemaakt.

Sicco en Gitta wonen echt geweldig mooi met uitzicht op de bossen. Geen buren in de buurt, echt super. Gisteravond gezellig bijgepraat met Gitta tijdens een tetentje bij de Italiaan in de buurt van San Jose.

Wat gaat de tijd snel....
ps ter info nog wat plaatjes.

Groetjes en Liefs vanuit USA van Jeroen & Marjolein

• 05 Augustus 2009 - 19:37

Liesje:

Oei errugg mooie foto's!!
    Maar dat ben ik wel gewend van jullie ;-)

xx

• 06 Augustus 2009 - 06:04

Frances En Cees:

wat een super verhaal en foto's.Jammer dat sicco er niet was maar wel leul dat jullie in los altos bij gitta zijn geweest; zie uit naar de foto's . Nu de laatste "loodjes" geniet ervan en voor straks goede terugreis.

xxx

• 06 Augustus 2009 - 14:34

Richard En Marijke:

Wow....wat weer een mooie foto's. Immense uitzichten, daar wordt je stil van! ( Lohues) Geniet van jullie laatste dagen daar.

xx pa en ma

• 06 Augustus 2009 - 17:59

Jeannet:

Geweldig!
    Veel plezier nog! X

• 06 Augustus 2009 - 19:20

Marijke:

Sorry, daar word je stil van ( zonder "t")Zoveel indruk maken de foto's dus (haha)

• 06 Augustus 2009 - 20:58

Linda & Anne:

Ik zou gewoon jullie baan opzeggen (of onbetaald verlof nemen als het dan echt niet anders kan) en nog even blijven hangen daar. Geweldige foto's zeg, helemaal top.
    Het is trouwens voor het eerst dat ik iemand hoor aanraden fietsen te huren in de VS... normaal gesproken wordt e vaan de sokken gereden omdat 'de gemiddelde amerikaan' niet bekend is met fietsers op de weg.

Ow well, nog veel plezier en geniet er nog maar even van!

• 07 Augustus 2009 - 07:26

Ramiro:

Sjeesh! ziet er echt wel gaaf uit zeg, enne, ja die fietsen...
    Dat is daar toch alleen voor koeriers? :)

Ziet er goed uit jongens, pas wel op met de crazy yanks.

Zie jullie snel weer terug!

Ramiro

• 07 Augustus 2009 - 08:38

Richard En Marloes:

Mooi verhaal weer en mooie foto's!!!

• 07 Augustus 2009 - 09:43

Manon:

Leuk voorproefje ... kan niet wachten tot de dia-avond :-)
    Tot gauw!