Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Palenque

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 Juli 2008 | Mexico, Palenque

Bedankt voor jullie leuke reacties. Op veler verzoek hebben we foto´s geplaatst. Ons beeldscherm is alleen groen, dus we weten niet of dit mooie foto.s zijn...Foto´s zijn van de ruines van Chichen Itza, Uxmal en Palenque.
De plaats Palenque waar we nu zitten leuk, maar een stuk kleiner dan Merida (dat had ca 1 miljoen inwoners).
We hebben hier trouwens minstens zoveel regen als jullie, gisteravond een staartje gekregen van de tropische storm Dolly. Erg nat! Het regent hier overigens tot nu toe elke dag wel, maar eigenlijk alleen aan het eind van de dag.

Vandaag eerst de ruines van Palenque bezocht, waar we een rondleiding kregen van een geweldige gids. Behalve over de gebouwen heeft hij ontzettend veel verteld over het leven en de cultuur van de Maya´s. Echt niet te bevatten hoe ver die beschaving was qua architectuur en astronomie.
Daarna nog een uitstapje gemaakt naar twee verschillende watervallen, ook heel indrukwekkend..

Nu eigenlijk alweer bedtijd, morgen reizen we door naar San Christobal de las Casas.
Tot later!

Groetjes,
Jeroen en Marjolein

P.S. Pa Fellinga; veel sterkte woensdag
P.P.S. Manon, hoop dat je het leuk hebt en dat er meer info in de gewone mail staat...
P.P.P.S. Pa & Ma van Diemen Arbeiter, eindelijk al een nieuwe woning gekocht??

• 22 Juli 2008 - 08:20

Van Diemen Arbeiter:

hoi, reizigers!zijn jullie al droog?hier wordt het beter. zijn bezig in emmen met een huis. jullie horen wel. mooie foto's. geniet van alles leuk om het zo ook een beetje mee te maken!gr. pap en mem.

• 22 Juli 2008 - 19:13

Richard En Marijke:

Sorry, de reactie per ongeluk onder ‘ola” opgeslagen. Nieuwe poging! We hebben dus antwoord op de vraag over Dolly. Hebben jullie erg veel hinder van de regen? Is het zo dat je bepaalde dingen niet kunt doen? Dat zou jammer zijn. Wat een prachtige foto’s, zo maken we ook alles een beetje mee!
    Pa mag morgen een uurtje eerder komen dan is hij ook mooi op tijd klaar. Lesly zit bij de selectie van 18 om een oefenwedstrijd tegen Borrsia Monchengladbach te spelen. Het gaat momenteel lekker, maar hij bekijkt het per dag zegt hij en dat is verstandig. Hier maar weer van genieten!
    Lieverds genietze!!!! Xx pa en ma

• 23 Juli 2008 - 07:05

Jutta & Michael:

Dag Kanjers,

Hoest? Michael maakte zich gisteren al zorgen over het slechte weer. Hopelijk blijft het bij regenbuien.

De eerste foto's zien er indrukwekkend uit. Ik ben best wel jaloers!!!

gr. Jutta

• 24 Juli 2008 - 16:03

DJ & Sigrid:

Lieve luitjes, ziet er echt schitterend uit, mooie foto's en zeer indrukwekkend. Hier begint het nu ook eindelijk zomer te worden, t weekend wordt zo'n 30 graden en meer:-) Op het werk alles zijn gangetje hoor, druk bezig met loopbaancoach en orienteren. Geniet van jullie mooie vakantie..Sig en ik zijn best een beetje jaloers..haha! Liefs ons