Agra - Varanasi - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Agra - Varanasi - Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Agra - Varanasi - Kathmandu

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

13 September 2011 | Nepal, Kathmandu

Hallo lieve mensen,

Hier weer even een teken van leven uit het verre Nepal. Excuses voor de typefouten in het vorige bericht, dat was het gevolg van weinig tijd, langzaam internet en een toetsenbord met slechts de helft van de letters ;-).

We hebben sinds het vorige bericht weer erg veel gezien en beleefd. Het laatste stuk India:
Ten eerste natuurlijk de Taj Mahal. Wat is dat een indrukwekkend bouwwerk! Verder hebben we daar in de buurt nog het Agra Fort bezichtigd. We hebben een poging gedaan om bij de bazaar te komen, maar onze tuktuk-chauffeur wilde alleen naar winkels rijden waar hij commissie kreeg. Zo gaat dat hier...

Volgende stop was Varanasi, een grote stad aan de Ganges. Vervoer erheen was de nachttrein. Het is ons zelfs gelukt om een paar uurtjes te slapen. Niet echt confortabel, maar wel een efficiente manier van reizen.
In Varanasi hebben we vooral veel tijd doorgebracht bij de ghats, plateaus aan het water waar mensen zich wassen en ceremonies uitvoeren. Vooral de kleine straatjes in de wijken erachter waren leuk, hier kan je heerlijk verdwalen tussen de winkeltjes, eettentjes, mensen en koeien...

Vanaf daar een vlucht naar Kathmandu (Nepal) genomen. Kathmandu is een fantastische stad in Himalaya-vallei. Het is hier een heel stuk schoner, rustiger en gelukkig ook iets koeler dan in India. We zitten in de gezellige toeristenwijk Thamel. Je vindt hier een mooie mix tussen de oosterse en de westerse cultuur. De mensen zijn hier ook redelijk gewend aan westerlingen, we zijn hier geen attractie meer.
Gisteren hebben we kilometers door de stad gebanjerd en de Apentempel (Swayambunath) bezichtigd. Vanaf hier een mooi uitzicht over de stad. De middag hebben we op Durbar Square doorgebracht. Er is hier een festival bezig, dus we vielen met onze neus in de boter. We hebben de Kumari Devi (de Levende Godin) gezien. Ze werd door de stad gedragen en gereden (ze mag met haar voeten de grond niet raken). Heel indrukwekkend om te zien, vooralook de gekte eromheen!

Vandaag weer een spectaculaire dag. We begonnen de dag met een rondvlucht over de Himalaya.We hebben het hoogste punt ter wereld (de top van de Mount Everest) mogen aanschouwen! Wat voel je je nietig als je deze reusachtige bergen ziet!!! Eind van de ochtend waren we terug in Thamel en hebben we en mountainbike gehuurd om de Boudhanath (grootste stoepa van Nepal) en Pashupatinath (hindoe-tempel met crematieplaatsen) te zien. Nu even rust; internetten, shoppen (kan hier erg goed) en eten. Morgen trekken we weer door.
Spoedig weer bericht!

Veel liefs voor jullie allemaal!
Jeroen en Marjolein

P.S. Foto's zijn 4 MB per stuk en dus iets te groot om hier te uploaden. Wie weet later..

• 13 September 2011 - 13:20

DJ & Sigrid:

Lieve luitjes, wat een mooie en spectaculaire verhalen weer vanuit Nepal..ben vooral benieuwd naar de foto's! Vooralsnog hier alles goed! Sigrid is inmiddels begonnen aan haar nieuwe baan in Sneek..vanadag haar 2e dag! Geniet ervan en take care! liefs

• 13 September 2011 - 14:17

Jean-Paul:

Hey party peeps!
    Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben!
    Nog heel veel plezier, veel mooie avonturen en indrukken toegewenst.
    Tot later dit jaar wellicht??

Groeten,
    Jean-Paul (en ook groeten van Angelique en Malou!)

• 13 September 2011 - 14:22

Frances & Cees:

Wat een fantastische reis maken jullie! Verschillende indrukken en geuren krijgen jullie mee, moet erg veel indruk maken op alles wat je ziet. Mooi om ook zo over de Himalaya te kunnen vliegen, is beter dan naar boven te moeten klimmen!! Maak maar veel fotos zodat wij ook wat mee kunnen krijgen van jullie reis! Geniet verder veel liefs mam en pap.

• 13 September 2011 - 14:43

Richard En Marijke:

Lieverds, onvoorstelbaar al die indrukken. Van drukte en lawaai, naar immense hoogten en rust. Slurpen!!
    SMS ontvangen? Jojanneke en Nils hebben een zoontje gekregen op 7 september. Marnik. xxxxxxxx

• 13 September 2011 - 17:40

Jutta:

Ik weet nooit zo goed wat ik moet zeggen, met zulke mooie verhalen. Ik geniet i.i.g. een beetje met jullie mee. Veel plezier nog de komende tijd!

• 13 September 2011 - 17:54

Jojanneke:

Klinkt allemaal weer geweldig indrukwekkend! Leuk om mee te lezen.
    Onze tijd komt wel weer. Wij genieten nu even van onze twee mannetjes. Voor geval sms niet aan kwam: 7-9-11 is Marnik geboren. Gaat erg goed met ons allen! Liefs nils en jo

• 13 September 2011 - 18:35

Jacqueline Vellema:

Hé Jeroen, weer op pad ;-) Leuke reis hoor. Veel plezier en geniet ervan.

• 13 September 2011 - 20:15

Ramiro:

Oh wow, goed verhaal, vooral die gast met zijn commissie. Tipje voor de volgende keer: geef zo'n gast 5 dollar en hij is spontaan vergeten waar hij zijn commissie haalt.
    Zeker gaaf dat jullie alles van dichtbij meemaken!
    Mount everest gevlogen? Tuurlijk! De makkelijke manier, had minstens verwacht dat jullie gingen lopen, watjes!

Nee zonder gekheid, super gaaf, leuk voor jullie!

En nog steeds geen eeeenkel spoortje van jaloezie hoor, echt niet :P

Kijk uit daar he!

• 14 September 2011 - 19:41

Ries En Loes:

Richard is redelijk jaloers, hahaha, maar heel leuk om jullie verhalen te lezen!
    Pashupatinath! Oja! Dat was bijzonder he. Werd er nog iemand gecremeerd? Ik vond dat zo bijzonder!
    En Thamel is inderdaad een superleuke wijk. Jullie hebben aardig wat kunnen doen. Zeker al veel mooie foto's gemaakt? Wij zijn echt zo benieuwd!
    Hier gaat alles goed verder! Enjoy your trip!

X

• 16 September 2011 - 07:54

Manon:

Leuk deze berichten. Ik reis zo lekker met jullie vanuit mijn luie stoel (...nou ja, bureaustoel dan)!
    X

PS Spelfouten zijn niet erg hoor. Merken we toch niet met al die ingewikkelde namen ;-)