Incredible India - Reisverslag uit Agra, India van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Agra, India van Jeroen Diemen Arbeiter - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: javada

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 September 2011 | India, Agra

Hoi Allemaal!
We zitten momenteel in een heel war en heel hectisch India.
Vlucht naar Delhi was prima. Wel weer nieuw voor ons, was dat achter ons iemand werd uitgezet onder begeleiding van 4 man. Gelukkig niet al te veel last van gehad.

Delhi was al een hele ervaring. Al het verkeer toeter naar elkaar 24/7. Om gek van te worden en wat een hoop mensen zeg. Overal waar je kijkt zitten, eten, koken en slapen mensen op straat en de geur is niet te beschrijven. Na een eerste lange dag hebben we boven op dak even een biertje gescoord. Grappig de prijs varieert van 130 tot 160 roepie en het alcholapercentage ook van 3,25% tot 5%... zal we een verbandd zijn.

Onze toerleider Andre, ha een prima tour geregeld door Delhi. We konden alle highlghts zien. Lopend door Delhi, weet je niet wat je overkomt. Een chaos in het verkeer en wij zijn als Hollanders een heuse bezienswaardigheid. Wij gaan ook maar geld vragen voor een foto! Highlights waren Lahksmi Tempel en India Gate. Bij India Gate werden we constant lastgevallen door bedelaars en verkopers. Lein werd zelfs ongevraagd beschilderd met henna en vervolgens vroeg ze daar geld voor...nou mooi niet :-). Daarna zijn we nog even bij de crematieplek van Ghandi geweest. Hier was het wel lekker rustig. 'S avonds nog even naar de Jami Mashid geweest (moskee) in Old Delhi. In de straatjes er omheen was het echt enorm druk met fietstaxi's, gewone taxi's, motor tuktuks, koeien, honden, varkens, geiten, heel veeel mensen en links is rechts en rechts is links in het verkeer. Ogen in je achterhoofd nodig, wat een drukte. In de winkeltjes er omheen was echt alles te koop.

Van Delhi naar Jaipur ging vrij vlot met de bus, op een grote file na. Een weg was ondergelopen door een grote stortbui 's nachts. mensen op brommers gingen er tot hun broekriem doorheen. We verbleven in een oud paleis van de Maharadja. Wow, net een museum.In drukke Jaipur was het paleis ommuurd en dus was het daar lekker rustig. In Japiur heel veel winkels , kliometers lange roze geverfde bazaars en winkels en weer alle geuren door elkaar. Volgende dag naar het Fort bij Japur. Heel mooi. Je kan er zelfs met olifanten doorheen. De tweede dag zijn we met een groepje naar een Bollywoodfilm geweest. In een supergrote bios met 2000 man een film kijken is een belevenis op zich. Joelende mensen en fluiten, en klappen. Het leek wel een concert! 's Avonds met de tuk tuk weer terug. ook heel spannend in het verkeer in het donker.

We zitten nu in Agra en hebben vanmorgen net de Taj Mahal gezien. Echt heel indrukwekkend. Giteravond op het daktarras ook al gezien bij het avondeten..geweldig.

We kunnen nog wel ff doorgaan. maar tijd is op en vebinding slecht. Helas geen foto's te uploaden.

Veel liefs Jeroen & Marjolein

• 08 September 2011 - 06:29

Marloes:

Gaaf zeg, klinkt echt al meteen als een compleet andere wereld! Geniet er goed van - maar dat hoef ik jullie niet te vertellen, zeker niet als je de Taj Mahal al hebt gezien en het bier al geproefd hebt:-). Veel plezier!
    Liefs Loes

• 08 September 2011 - 07:01

Barry:

Indrukwekkend! Back to the year of 1700? Geniet er echt lekker van. Dit maak je niet vaak mee denk ik.

• 08 September 2011 - 08:10

Ramiro:

Wauw man, dan lijkt Turkije plotseling een bekende wereld om de hoek. :P

Heel gaaf al die mensen en koeien en geiten en, en en.... kijken kijken kijken zeker. Veel indrukken op doen en veul meer fotos maken.

Pas op op het dak van de Taj Mahal, je weet wat de Nederlanders (puberende jongens) daar doen :P LOL

Gaaf verslag, mooi om te lezen, tot de volgende.

Ramz

• 08 September 2011 - 10:24

Edwin, Linda En Kids:

Klinkt nu al weer super, zijn benieuwd naar alle andere verhalen de komende tijd.
    liefs van ons

• 08 September 2011 - 10:44

Ries En Loes:

Ha india-gangers!

Leuk jullie verhaal te lezen! Zo'n uitzetting hadden wij op de vlucht naar Jordanie. Die werd alleen vlak voor vertrek van boord verwijderd vanwege aggressief gedrag...
    Zal wel hectisch zijn daar! Al mooie dingen gezien? Hoe heet jullie reisleider trouwens van zijn achternaam?
    Nou geniet lekker verder van al het moois daar en tot snel!

Groetjes

• 08 September 2011 - 14:32

Richard En Marijke:

Na alle drukte in India zal de rust in Nepal straks een weldaad zijn.
    Toch mooi om alle verschillen in cultuur/natuur mee te maken. Blijf maar lekker genieten.
    We weten nu al dat we straks avonden lang foto's moeten kijken :-)
    liefs van ons

• 08 September 2011 - 16:45

Michael:

Hey Globetrotters!

Leuk reisverslag! Je kunt wel als razende reisreporter voor columbus gaan werken;]
    Weer eens een andere omschrijving van India als een menselijke mierenhoop. Gelukkig dus nog niet 100% verwesterd!
    Verhelderend dat je zintuigen weer eens een andere opdonder krijgen door al die prikkels...
    Blijf cultuur snuiven en genieten van al dat moois en indrukwekkends van de andere kant van de wereld !!
    Tjop Tjop! Howdo!

• 08 September 2011 - 18:09

Linda, Anne, T&P:

Tsja, jullie moesten natuurlijk een BBQ in Amersfoort missen, maar zo te zien liep er voldoende vlees op de weg om dat ruimschoots goed te maken. Het is weer een bijzonder verslag, zoals ook de voorgaande verslagen dat waren en ook de komende dat vast zullen zijn. We kijken er naar uit!

• 08 September 2011 - 19:46

Jutta:

Geweldig jullie ervaringen! Kijk uit naar jullie volgende verslag en de foto's.

Geniet er van!

• 10 September 2011 - 13:39

Cees En Frances:

Na een weekje Ameland vallen we in je reisverslag. Dat is echt een compleet andere wereld in India. Laatst gelezen dat er binnen 10 jaar India meer bevolkt is dan China ??
    Zijn erg benieuwd naar jullie foto's.
    Geniet ervan en wij kijken uit naar jullie volgende verslag.

Liefs uit Stadskanaal